šŸš€ Vandaag 19 april 2021: voedingsschema’s worden binnen 30 minuten geleverd!

Voedingsschema aankomen

Een standaard voedingsschema van 2.000 calorieƫn wordt als standaard beschouwd en voldoet aan de voedingsbehoeften van de meeste mensen. Echter, afhankelijk van je activiteitenniveau, lichaamsgrootte en doelen en of je man of vrouw bent kun je meer nodig hebben voor bijvoorbeeld een voedingsschema aankomen. Dit artikel bespreekt alles wat je moet weten over een voedingsschema om aan te komen van 3.000 calorieƫn, inclusief de redenen om er een te volgen en welke voedingsmiddelen je moet eten en welke minder.

voedingsschema aankomen

Factoren bij een voedingsschema aankomen

Je dagelijkse caloriebehoefte is gebaseerd op verschillende factoren, waaronder:

Geslacht:Ā Vrouwen verbranden over het algemeen 5-10% minder calorieĆ«n in rust dan mannen van dezelfde lengte;

Leeftijd:Ā Het aantal calorieĆ«n dat je in rust verbrandt, neemt af met de leeftijd;

Lengte:Ā Hoe langer je bent, hoe meer calorieĆ«n je nodig hebt om op gewicht te blijven.

Activiteit:Ā Lichaamsbeweging en activiteiten zoals tuinieren en schoonmaken verhogen de caloriebehoefte.

Hoeveel calorieƫn per dag voor een voedingsschema aankomen?

De dagelijkse behoefte aan calorieƫn varieert van 1.600-2.400 calorieƫn per dag voor volwassen vrouwen en 2.000-3.000 calorieƫn voor volwassen mannen, waarbij de laagste waarden gelden voor mensen die weinig bewegen en de hoogste waarden voor mensen die actief zijn. Deze schattingen zijn gebaseerd op vergelijkingen met een gemiddelde lengte en een gezond gewicht voor volwassen vrouwen en mannen. De referentievrouw is 163 cm lang en weegt 57,3 kg, terwijl de referentieman 178 cm lang is en 70 kg weegt.

Een dieet van 3000 calorieƫn bij voedingsschema aankomen?

Afhankelijk van je lichaamslengte en activiteitenniveau, kun je 3.000 calorieƫn of meer per dag nodig hebben om je lichaamsgewicht te handhaven. Hoewel atleten over het algemeen een hogere caloriebehoefte hebben dan het kijkende publiek, kunnen mensen met fysiek veeleisende banen, zoals landarbeiders en bouwvakkers, ook een hoog aantal calorieƫn nodig hebben om hun gewicht op peil te houden.

Aankomen dus!

Terwijl veel mensen gewicht willen verliezen, willen anderen juist aankomen. Gewichtstoename treedt op wanneer je consequent meer calorieƫn binnenkrijgt dan je elke dag verbrandt. Hiervoor kun je een voedingsschema samenstellen. Afhankelijk van je activiteitenniveau en lichaamsgrootte, kan 3000 calorieƫn meer zijn dan je huidige caloriebehoefte, waardoor je aankomt.

Maar waarom aankomen?

Er zijn verschillende redenen om aan te willen komen. Als je geclassificeerd bent als ondergewicht volgens je body mass index (BMI), kan je arts of diĆ«tist je aanraden om aan te komen. Als je een atleet bent, kan het ook zijn dat je wilt aankomen – het liefst in de vorm van spiermassa – om beter te presteren in je tak van sport. Ook als je bodybuilder bent of aan powerlifting doet, zal je wellicht gewicht willen winnen om je spieren te vergroten en krachtiger te maken.

In andere omstandigheden kun je een gezondheidstoestand hebben die je caloriebehoeften vergroot, zoals kanker, een infectie, of herstellende zijn van een zware operatie.

Veilig aankomen met een voedingsschema aankomen

Hoewel studies over dit onderwerp schaars zijn, is een aanvaardbare gewichtstoename van 0,2-0,9 kg per week. Bij mensen met ernstige ondervoeding is echter een gewichtstoename van ongeveer 2 kg per week mogelijk.

Een te snelle gewichtstoename kan leiden tot ongemakken, zoals een opgeblazen gevoel, maagklachten en het vasthouden van vocht.

Hoe snel je aankomt, hangt af van hoeveel calorieƫn je nodig hebt om op gewicht te blijven. Als je op 2.000 calorieƫn per dag op gewicht blijft, zal je veel sneller aankomen met een voedingsschema van 3.000 calorieƫn dan iemand die op 2.500 calorieƫn per dag op gewicht blijft.

Een onderzoek van 8 weken toonde bijvoorbeeld aan dat wanneer 25 gezonde mensen 950 calorieĆ«n meer aten dan ze nodig hadden om hun gewicht op peil te houden, ze gemiddeld 5,3 kg aankwamen – waarvan 3,5 kg vet.

persoonlijk voedingsschema

Voedingsschema samenstellen

Een 100% persoonlijk voedingsschema samenstellen voor mannen die willen afvallen? Dat kan! Wij kunnen je voedingsschema binnen 30 minuten leveren. Dag en nacht, 365 dagen per jaar.

Dit voedingsschema voor afvallen bij mannen bestaat uit 5 Ɣ 6 maaltijden per dag, verdeeld over kleine en wat grotere maaltijden. Absoluut gƩƩn crash dieet!

Geen abonnement, je betaald eenmalig slechts ā‚¬14,95 euro voor het voedingsschema. Je voedingsschema bestaat uit 7 pagina’s met het op maat gemaakte schema en staat bomvol met tips & tricks.Ā