Wat is je doelstelling?

Eiwitten

Iedereen weet dat elk type voedingsstof belangrijk is voor een gezonde levensstijl. Maar niet zo veel mensen zijn zich bewust van het feit dat eiwitten meer voordelen hebben voor een goed voedingsschema dan ze denken. Eiwitmoleculen functioneert als een bouwsteen die sommige van onze lichaamsweefsels zoals spieren en haar creëert. Wanneer we eiwitten eten, ga je het beste voor rijke bronnen van aminozuren die een vitale rol spelen in alle levende organismen. Laten we eens wat dieper ingaan op 4 redenen over hoe gezond het is om meer eiwitrijk voedsel te eten.

1. Eiwitten verbeteren de spiermassa

Aangezien eiwitten deel uitmaken van de samenstelling van spieren, zal je spiermassa verbete-ren naarmate je er meer van eet. Deze verbindingen zullen je helpen om gezonde lichaamsweef-sels zoals ligamenten en pezen te behouden.

Het is belangrijk om na een intensieve fysieke training eiwitrijk voedsel te nuttigen. Je spieren zijn beschadigd door de inspanning, ze hebben ondersteuning nodig om te herstellen en sterker te worden dan voorheen. Eiwitten zullen de beschadigde weefsels herstellen en spierpijn effec-tief verminderen.

eiwitten

2. Eiwitten helpen je gewicht te verliezen

Eiwitten zullen niet op magische wijze je vetweefsel laten wegsmelten. Ze hebben echter wel een truc achter de hand. Ze verlengen het gevoel van verzadigd zijn zo lang mogelijk. Op deze manier is de kans kleiner dat je oncontroleerbare hunkeringen krijgt die je gezonde dieet kunnen verpesten.

3. Eiwitten zorgen voor een laag bloedsuikergehalte

Eiwitten vereisen een kleinere hoeveelheid insuline om te worden gemetaboliseerd dan koolhy-draten. Door koolhydraatrijk en suikerrijk voedsel te vervangen door magere eiwitten, zal je glycemische index niet door het dak gaan. Door ervoor te zorgen dat je glucosespiegel laag blijft, bescherm je jezelf tegen Type II Diabetes. Experts geloven nu dat een hoge productie van insuline verantwoordelijk is voor het ontstaan van zo’n aandoening. Dus, eiwitten zullen je beter beschermen als het gaat om diabetes.

4. Eiwitten zorgen voor een beter humeur

Iedereen wil gelukkig zijn. Maar je kunt geen gelukkige gemoedstoestand behouden als je je de hele tijd moe voelt, en je niet genoeg energie hebt om te doen waar je van houdt. Maar als je je dieet verrijkt met een overschot aan eiwitten, zal je een boost van positieve stemming voelen.

Je zou kunnen zeggen dat snoep en zoetigheid je gelukkiger maken dan welk ander product dan ook. Dat is waar, maar alleen voor het moment. Echter, zodra je die reep chocolade op hebt, zal je systeem zich voelen als in een ‘duivelse achtbaan’. Er zal na afloop van de suiker rush adre-naline vrijkomen in je bloed, waardoor je je angstig gaat voelen. Met andere woorden, extremen zijn niet goed voor je. Aan de andere kant, als bepaalde aminozuren eenmaal in ons systeem zitten, zullen ze onmiddellijk helpen onze hormonen in balans te brengen. Dit zal leiden tot het voorkomen van stemmingswisselingen, dus zal je in mindere mate angst of depressieve gevoe-lens ervaren.

persoonlijk voedingsschema

Voedingsschema samenstellen

Een 100% persoonlijk voedingsschema samenstellen? Dat kan! Wij kunnen je voedingsschema binnen 30 minuten leveren. Dag en nacht, 365 dagen per jaar.

Dit voedingsschema bestaat uit 5 á 6 maaltijden per dag, verdeeld over kleine en wat grotere maaltijden. Absoluut géén crash dieet!

Geen abonnement, je betaald eenmalig slechts €14,95 euro voor het voedingsschema. Je voedingsschema bestaat uit 7 pagina’s met het op maat gemaakte schema en staat bomvol met tips & tricks.